La meva llista de blogs

divendres, 25 de setembre del 2015

COM ENAMORAR-SE SENSE PRENDRE MAL


Fins ara només hi havia una autora que feia que, quan surt un dels seus llibres, ho deixes tot i em submergís en els seus personatges, que deixes de banda qualsevol llibre que estigues llegint i ràpidament busqués un lloc amagat per poder aïllar-me del món i gaudir de les seves paraules i era Anna Gavalda. 
Ara ja té una companya,  Susie Morgenstern.



Susie Morgenstern és l'autora del llibre que m'he acabat aquest matí Com enamorar-se sense prendre mal i també també del llibre  Cartes d'amor de 0 a 10 anys,  ja us n'he parlat un parell de vegades, és un dels finalistes a l'Atrapallibres d'aquest any i fins ara era un dels llibres per joves que jo trobava més especial i encantador i que he recomanat a tort i a dret per lectors i lectores grans, petits i mitjans. 



Els seus llibres són allò que m'agrada tant de dir, de "bon rotllo", però no només això. Són reflexions sobre les coses importants de la vida, són paletades d'optimisme, però exposades amb un tendresa i una delicadesa que fa posar la pell de gallina. Tan el de Cartes d'amor.. com el de Com enamorar-se... són llibres de capçalera per a totes les edats, per gaudir-los sense presses i per compartir-los després amb la resta de la família.
L'autora ja ho diu: " jo no escric només per a nens, escric per a tothom!"



Com enamorar-se sense prendre mal, és un decàleg de com conservar l'amor de la teva parella, de com lluitar per no perdre allò que ens dona vida i ens omple de benestar. És un cant a la vida i al goig de viure-la com vulguem, cadascú amb les seves personals i intransferibles particularitats. 
És una lliçó de tolerància i de respecte a la diversitat, de barreja de cultures i de respecte a la memòria dels avantpassats i a la història de la família com a unitat,  però també com a pertinença a una comunitat.
És un revulsiu contra els egoismes personals i col·lectius. És un manual de solidaritat i d'amplitud de mires... és tantes coses!

Aquestes dues autores tenen en comú aquest visió optimista de la vida, aquesta perspectiva esperançadora, però no d'una hipòcrita visió de fals i perpetu optimisme, sinó d'un de real, d'un que ens parla de que la vida, de vegades és terrible, dura, complicada, difícil; però que també pot ser preciosa, tendra, acollidora, amable, agraïda i que val la pena aprofitar-ho quan ens ve una tongada d'aquestes.



La primera vegada que vaig llegir un llibre d'Anna Gavalda ja em va semblar que m'omplia de goig, que el podia recomanar sense por, era 35 quilos d'esperança, (el vam treballar el curs passat al Club de lectura a la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler) després vaig descobrir una novel·la per adults Junts i prou, i va ser com si, en una habitació fosca com la nit, s'hi encengués un llum brillant i meravellós. 
La història de quatre persones que viuen en el mateix edifici i que, malgrat estan passant tots quatre per una situació difícil i complicada a les seves vides, la tendresa, l'amistat, l'amor i la solidaritat acabaran estabilitzant i reconfortant -temporalment, es clar, la vida és un continu d'alts i baixos- d'aquests mals tràngols. 
Quan acabes de llegir Junts i prou, no pots evitar quedar-te amb un somriure enganxat als llavis...

  

Aquest llibre va ser el que em va fer crear el prestatge de "llibres amb bon rotllo" que tenia multitud de fans al Racó del Llibre Jove. 
Tanta gent em va donar les gràcies per haver descobert aquest llibres que et deixen bon cos, que t'omplen de calma i et reconcilien amb les persones...!




Després van venir L'estimava,  M'agradaria que algú m'esperés en algun lloc,  El consol  i Billie. 
Aquest és l'ordre en que els vaig llegir, tot i que crec que no és en el que es van editar i no n'hi ha cap que m'hagi decebut.
Sobretot, però, em va encantar El consol, editat per edicions 62.
Tot i que és un llibre al que costa entra-hi al principi, un cop descobreixes que el protagonista parla amb si mateix, i per tant, moltes coses no s'expliquen per què, és clar, ell ja sap de què està parlant, llavors hi connectes des-seguida i totes les seves pors, preocupacions i angoixes passen a ser les teves i totes les seves alegries, els alleujaments i satisfaccions també seran teus per sempre més. 
Aquests són els llibres que recordaré sempre, per les emocions que sacsegen i per la placidesa i el benestar que et deixen quan els has acabat.



Anna Gavalda i Susie Morgenstern viuen a França i els seus llibres allà són best sellers i han obtingut multitud de premis i reconeixements.

A què esteu esperant?
Aneu corrents a la llibreria o a la Biblioteca a buscar-los!!









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada